Σωστή στάση σώματος: Αποφύγετε τους πόνους



Πόνοι στη μέση και τον αυχένα


Εάν υποφέρετε από πόνο στην μέση, δεν είστε οι μόνοι. Τέσσερις στους πέντε ανθρώπους νιώθουν πόνο στην μέση κάποια στιγμή, καθιστώντας τον δεύτερο πιο συχνό λόγο για επίσκεψη στο γιατρό. Οι περισσότεροι πόνοι στην μέση είναι βραχείς και εξαφανίζονται από μόνοι τους μέσα σε λίγες ημέρες ή εβδομάδες. Αλλά όταν υποφέρετε από χρόνιο πόνο στην μέση (πόνος που διαρκεί τρεις μήνες ή περισσότερο), η πάθηση μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην καθημερινή σας ζωή – ακόμα και στη συνολική υγεία σας.

Τραυματισμοί στη μέση που μπορούν να προκαλέσουν πόνο στη μέση μπορεί να περιλαμβάνουν βλάβη στους μεσοσπονδύλιους δίσκους, συμπίεση των νευρικών ριζών και ακατάλληλη κίνηση των αρθρώσεων της σπονδυλικής στήλης.

Ένα επίσης συχνό σημείο που μπορεί να εμφανίσετε οξείς πόνους είναι ο αυχένας. Οι μύες του λαιμού μπορεί να καταπονηθούν από την κακή στάση του σώματος. Είτε σκύβετε πάνω από τον υπολογιστή σας είτε σκύβετε πάνω από τον πάγκο εργασίας σας. Η οστεοαρθρίτιδα είναι επίσης μια κοινή αιτία πόνου στον αυχένα.

Ο πόνος στον αυχένα μπορεί να προκύψει από πολλές ακόμα αιτίες, συμπεριλαμβανομένων διάφορων τραυματισμών, της εκφύλισης του δίσκου, των λοιμώξεων, των όγκων και των ανωμαλιών της σπονδυλικής στήλης. Συχνά η ακριβής αιτία του πόνου στον αυχένα δεν είναι ξεκάθαρη και θα πρέπει να επισκεφθείτε έναν γιατρό όταν ο πόνος επιμένει.

Αιτίες Πόνου και Κακή Στάση του Σώματος


Ο πόνος στη μέση και τον αυχένα, όπως προαναφέρθηκε, είναι από τα πιο κοινά προβλήματα της καθημερινότητας. Η κακή στάση του σώματος ενώ κάθεστε θεωρείται συχνά ένας σημαντικός παράγοντας. Η οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης είναι συνήθως σε κάμψη επειδή το κάθισμα της καρέκλας έχει κλίση προς τα κάτω, γεγονός που αναγκάζει τα γόνατα να είναι ψηλότερα από τους γοφούς. Αυτή η θέση προκαλεί μια υπερβολική καμπύλη στη μέση. Επιπλέον, πολλοί σταθμοί εργασίας δεν επιτρέπουν τη σωστή ρύθμιση στοιχείων όπως το ύψος του πληκτρολογίου ή της οθόνης.

Όταν η στάση του σώματος σας, δεν είναι σωστή, πολλές περιοχές της σπονδυλικής στήλης, δέχονται πίεση, με αποτέλεσμα, η αντίδραση του σώματος να είναι το σφίξιμο των μυών, και κατ’ επέκταση, η πρόκληση πόνου στις περιοχές αυτές. Πιο συχνές περιοχές εμφάνισης πόνου από την κακή στάση του σώματος, είναι ο αυχένας, η πλάτη και η μέση.

Τρόποι Αντιμετώπισης Πόνου στον Αυχένα και στην Μέση


Το πιο σημαντικό για την αντιμετώπιση του πόνου στον αυχένα και τη μέση είναι η σωστή στάση σώματος. Διατηρήστε ίσια πλάτη και κρατήστε μια απόσταση περίπου 40 εκατοστών όταν εργάζεστε στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Όταν στέκεστε όρθιοι, μπορείτε να βρείτε τη σωστή στάση σώματος ακουμπώντας την πλάτη σε ένα τοίχο και φροντίζοντας να εφάπτονται το κεφάλι, οι ώμοι και η πλάτη.

Η ελαφριά άσκηση είναι κατάλληλη για τον πόνο στην μέση. Μερικά παραδείγματα είναι το χαλαρό περπάτημα, και το κολύμπι. Με την βοήθεια του γιατρού σας, μπορείτε να εφαρμόσετε μία σειρά ήπιων ασκήσεων και διατάσεων για να ανακουφιστείτε από τον πόνο στον αυχένα και στην μέση. Οι ήπιες διατάσεις βοηθούν στη χαλάρωση των σφιγμένων μυών, βελτιώνουν την ευλυγισία και το εύρος κίνησης, ενισχύουν τους μυς του κορμού σας και αυξάνουν τη ροή του αίματος στους μύες της μέσης και του αυχένα.

πηγή: https://medicalpq.gr