Γιατί το περπάτημα κάνει καλό στο σώμα και την ψυχή!




Οι άνθρωποι που περπατούν τακτικά, βελτιώνουν την υγεία και τα ψυχολογικά της καθημερινής τους περιπέτειας. O ειδικός ευεξίας Michael Roizen, MD, δίνει πέντε λόγους για τους οποίους έχουν δίκιο.


1. Το περπάτημα μειώνει το στρες και δυναμώνει την αυτοπεποίθηση.



Όπως ήδη γνωρίζετε, η πανδημία COVID-19 έχει επιφέρει επιπλέον επίπεδα ενεργοποίησης στρες στη ζωή μας. Δεν ασχολούμαστε μόνο με πολλούς ρόλους στο σπίτι και τους σχετικούς χρονικούς περιορισμούς που μας δημιουργούν, αλλά ανησυχούμε επίσης για τον εαυτό μας και τις οικογένειές μας αν αρρωστήσουν, καθώς και να αντιμετωπίσουμε οικονομικά και συναισθηματικά ζητήματα. Το περπάτημα μπορεί να βοηθήσει. Αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό, μειώνει το επίπεδο στρες και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης περαιτέρω ασθενειών όπως εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιομυοπάθεια, λέει ο Δρ Roizen.
Μελέτες επιβεβαιώνουν ότι το περπάτημα ωφελεί τη διάθεσή σας, απελευθερώνοντας τα φυσικά χαρούμενα φάρμακα του σώματος σας - ενδορφίνες. «Και θα είστε περήφανοι στο τέλος κάθε περιπάτου θέτοντας μικρούς στόχους για να κινηθείτε και να τους πετύχετε, αυξάνοντας παράλληλα την αυτοεκτίμησή σας».


2. Τα κιλά φεύγουν με ένα 30λεπτο περίπατο καθημερινά



Για να ξεκινήσετε το περπάτημα για γυμναστική, προσπαθήστε να ξεκινήσετε με 20 λεπτά περπάτημα κάθε μέρα. "Εάν αυτό είναι πάρα πολύ, ξεκινήστε μικρότερα", λέει ο Δρ Roizen. «Αλλά θέστε στόχο να χτίσετε 30 λεπτά την ημέρα, κάθε μέρα».
Μόλις το κατακτήσετε, πάρτε το χρόνο σας αυξάνοντας σε υψηλότερο επίπεδο. Ποτέ μην αυξάνετε περισσότερο από 10% περισσότερο κάθε μέρα από το μέγιστο που είχατε την προηγούμενη εβδομάδα.
Όταν είστε έτοιμοι, αυξήστε τον στόχο σας σε 10.000 βήματα την ημέρα (ένα βηματόμετρο θα σας βοηθήσει ).


3. Τακτικές βόλτες μειώνουν, βελτιώνουν τον ύπνο και ενεργοποιούν τον άνθρωπο



Το περπάτημα μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση και την LDL (την κακή χοληστερόλη), να μειώσει τον κίνδυνο πολλών καρκίνων και να βελτιώσει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Επιπλέον, προσθέτει ο Δρ Roizen, βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου σας και σας κρατά ενεργητικούς όταν είστε ξύπνιοι.


4. Βόλτες με έναν φίλο ή γνωστό είναι πάντα πιο διασκεδαστικά



"Για να κάνετε την προπόνησή σας επίσης πιο εύκολη, ζητήστε από κάποιον να συμμετάσχει μαζί σας για μια κοινωνικά αποστασιοποιημένη συνεδρία πεζοπορίας - ειδικά καθώς περνάμε όλο και περισσότερο χρόνο μόνοι μας στο σπίτι", προτείνει ο Δρ Roizen. «Το περπάτημα μαζί προσφέρει πολλά θετικά για τη συλλογική ψυχική μας υγεία».
Μειώνει σημαντικά τη μοναξιά και την απομόνωση που έρχεται με τη ζωή της πανδημίας. Είναι μια καλή λύση για να μην μπορούμε να κάνουμε πράγματα που μπορούσαμε να κάνουμε. Και όταν περπατάτε με τον φίλο σας, είστε σίγουροι ότι θα απολαύσετε την προπόνησή σας πιο ψυχολογικά, μιλώντας, συνδέοντας και μοιράζοντας μια εμπειρία. Για να μην αναφέρουμε ότι το να μοιράζεσαι μια βόλτα σε κάνει να εστιάζεις λιγότερο στη σωματική άσκηση καθώς συζητάς με τον σύντροφό σου που περπατάει, αναφέρει χαρακτηριστικά.


5. Ανοίγει πάντα η όρεξη για σωστή διατροφή



Αλλά τα πρόσφατα ευρήματα από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ δείχνουν ότι το περπάτημα μπορεί να περιορίσει την επιθυμία για ζάχαρη, τόσο κατά τη διάρκεια της βόλτας όσο και για περίπου 10 λεπτά μετά. Τα ευρήματα των ερευνητών υποδηλώνουν ότι το περπάτημα βοηθά τελικά τους ανθρώπους να χάσουν βάρος όχι μόνο ανεβάζοντας την καρδιά και το μεταβολισμό σας, αλλά και περιορίζοντας αυτές τις επιθυμίες για ζαχαρούχα σνακ, όπως η σοκολάτα. Κάνοντας έναν σύντομο περίπατο, η μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι είναι σε θέση να ρυθμίσουν την καθημερινή πρόσληψη ζαχαρούχων λιχουδιών - συχνά στο μισό.
"Όπως μπορείτε να δείτε, μόνο τα καλά πράγματα προέρχονται από το περπάτημα", λέει ο Δρ Roizen. "Και όταν βρείτε μια δραστηριότητα που έχει τόσα πολλά οφέλη, θα πρέπει πραγματικά να συνεχίσετε να προχωράτε με αυτήν."
Εάν έχετε βγει ποτέ για βόλτα μετά από μια αγχωτική κατάσταση και επιστρέψατε πιο ήρεμοι και συγκεντρωμένοι, γνωρίζετε από πρώτο χέρι πώς το περπάτημα είναι ένας θετικός τρόπος για να αντιμετωπίσετε αγχωτικά γεγονότα. Και αυτές τις μέρες φαίνεται ότι υπάρχουν πολλά από αυτά.
Το περπάτημα είναι επίσης μια από τις καλύτερες ασκήσεις για απώλεια βάρους - είναι σχετικά εύκολο να το κάνετε, εύκολο στις αρθρώσεις, είναι δωρεάν και πρέπει να το κάνετε κάθε μέρα ούτως ή άλλως.
Έχει αποδειχθεί ότι οι τακτικοί περιπατητές έχουν λιγότερα εμφράγματα και εγκεφαλικά, χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και υψηλότερα επίπεδα HDL (υγιής χοληστερόλη) από τους μη ασκούμενους.
Η παρακολούθηση των βημάτων σας με μια εφαρμογή που διαθέτει βηματόμετρο είναι το κλειδί για την επιτυχία στο βάδισμα, λέει ο Δρ Roizen. Τα άτομα που αγαπούν τις εφαρμογές ή τα βηματόμετρά τους καταγράφουν 2.000 επιπλέον βήματα την ημέρα. Γιατί; Η ανταμοιβή προέρχεται από την παρακολούθηση της επιτυχίας σας σε πραγματικό χρόνο και την απόλαυση της ψυχικής ανταμοιβής του εορτασμού των επιτευγμάτων σας που βασίζονται σε βήματα.
Οι λαχτάρες, γενικά, είναι συνήθως άσχημα νέα για τους ανθρώπους που προσπαθούν να χάσουν βάρος. Τα λαχταριστά τρόφιμα τείνουν να είναι πυκνά σε θερμίδες, λιπαρά ή ζαχαρούχα, με τη σοκολάτα να βρίσκεται στην κορυφή αυτής της λίστας.


Πηγή: https://health.clevelandclinic.org/
άρθρο: here