Ο βλαισός μέγας δάκτυλος, μια πάθηση γνωστή και ως «κότσι», είναι μια από τις πιο κοινές παραμορφώσεις του ποδιού. Στην πάθηση αυτή, η εγγύς φάλαγγα του μεγάλου δακτύλου αποκλίνει προς τα έξω με αποτέλεσμα το σχηματισμό εξόστωσης (κότσι) στην έσω πλευρά της 1ης μεταταρσιοφαλαγγικής άρθρωσης. Ο βλαισός μέγας δάκτυλος είναι μια σχετικά συνηθισμένη πάθηση. Εμφανίζεται σε περίπου 23% των ενηλίκων ηλικίας 18 έως 65 ετών και έως 36% των ενηλίκων άνω των 65 ετών. Η ακριβής αιτιολογία δεν είναι πλήρως κατανοητή. Τείνει να συμβαίνει πιο συχνά στις γυναίκες και σε εκείνους που φορούν σφιχτά παπούτσια ή τακούνια. Σημαντικός φαίνεται να είναι και ο ρόλος της κληρονομικότητας. Με βάση τις ακτινογραφίες των ποδιών, και ανάλογα με τις γωνίες που σχηματίζονται ανάμεσα στα οστά, η πάθηση ταξινομείται σε ήπια, μέτρια και σοβαρή.

Βλαισός μέγας δάκτυλος – Συμπτώματα

Οι ασθενείς με βλαισό μέγα δάκτυλο παραπονιούνται για:

• Πόνο
  • Ερυθρότητα
  • Οίδημα
  • Δυσκολία στη βάδιση (ιδιαίτερα όταν φορούν στενά υποδήματα)

Βλαισός μέγας δάκτυλος – Θεραπεία

Η θεραπεία των ασθενών με βλαισό μέγα δάκτυλο είναι αρχικά συντηρητική. Ο στόχος της συντηρητικής θεραπείας είναι η διαχείριση των συμπτωμάτων και όχι η διόρθωση της πραγματικής παραμόρφωσης. Στα συντηρητικά μέτρα περιλαμβάνονται:

• χρήση φαρδιών παπουτσιών
  • λήψη αναλγητικών και αντιφλεγμονωδών φαρμάκων

Πηγή: drpettas.gr

Τα σχετικά προϊόντα που βοηθάνε στην αντιμετώπιση του Βλαισό μέγα δακτύλου είναι  ειδικοί νάρθηκες για Μεγάλο Δάκτυλο - Κότσι.