Το ραιβό 5ο δάκτυλο, που ονομάζεται επίσης «κότσι του ράφτη», είναι μια προεξοχή της κεφαλής του πέμπτου μεταταρσίου οστού στη βάση της εγγύς φάλαγγας του μικρού δακτύλου του άκρου ποδός. Το «κότσι του ράφτη» δεν είναι τόσο συνηθισμένο όσο ο βλαισός μέγας δάκτυλος, αλλά είναι παρόμοια σε συμπτώματα και αιτίες.

Η παραμόρφωση πήρε το όνομά της πριν από αιώνες, όταν οι ράφτες κάθονταν σταυροπόδι όλη την ημέρα με το εξωτερικό άκρο των ποδιών τους να τρίβεται στο έδαφος. Αυτή η συνεχής τριβή οδήγησε σε μια επώδυνη προεξοχή στη βάση του μικρού δακτύλου.

Κότσι του ράφτη: Αιτίες

Συχνά το «κότσι του ράφτη» προκαλείται από μια κληρονομική διαταραχή της εμβιομηχανικής του ποδιού. Σε αυτούς τους ασθενείς, συμβαίνουν αλλαγές στο οστικό υπόστρωμα του άκρου ποδός, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη της προεξοχής. Το πέμπτο μετατάρσιο οστό αρχίζει να προεξέχει προς τα έξω, ενώ το μικρό δάχτυλο του ποδιού κινείται προς τα μέσα. Αυτή η μετατόπιση δημιουργεί ένα εξόγκωμα στο εξωτερικό του ποδιού που ερεθίζεται κάθε φορά που το υπόδημα  πιέζεται πάνω του. Μερικές φορές το «κότσι του ράφτη» είναι στην πραγματικότητα ένα οστεόφυτο στην εξωτερική επιφάνεια της κεφαλής του πέμπτου μεταταρσίου.

Με ποια συμπτώματα εμφανίζεται το κότσι του ράφτη;

Η πάθηση απαντάται συχνότερα σε γυναίκες και συνήθως είναι αμφοτερόπλευρη. Ανεξάρτητα από την αιτία, τα συμπτώματα της νόσου συνήθως επιδεινώνονται με τη χρήση στενών υποδημάτων, που προκαλούν συνεχή τριβή και πίεση. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

• Ερυθρότητα
  • Οίδημα
  • Σχηματισμό κάλου στο σημείο της προεξοχής
  • Πόνο στο σημείο της προεξοχής

Αυτά τα συμπτώματα εμφανίζονται με τη χρήση υποδημάτων που ερεθίζουν τα μαλακά μόρια κάτω από το δέρμα και προκαλούν φλεγμονή. Το «κότσι του ράφτη» διαγιγνώσκεται εύκολα επειδή η προεξοχή είναι οπτικά εμφανής. Οι ακτινογραφίες μπορούν να βοηθήσουν στον προσδιορισμό της αιτίας και της έκτασης της παραμόρφωσης.

Θεραπεία

Η θεραπεία για το «κότσι του ράφτη» συνήθως ξεκινά με συντηρητικές μεθόδους. Ο ασθενής μπορεί να χρησιμοποιεί φαρδιά παπούτσια και να αποφεύγει αυτά με «μύτη» ή ψηλοτάκουνα. Τα επιθέματα που τοποθετούνται στην περιοχή μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου. Τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα και η παγοθεραπεία μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου και της φλεγμονής. Οι τοπικές ενέσεις κορτικοστεροειδούς μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη θεραπεία της φλεγμονής γύρω από την άρθρωση.

Πηγή: drpettas.gr

Τα σχετικά προϊόντα που βοηθάνε στην αντιμετώπιση της Βλαισοποδίας είναι: προστατευτικό για το μικρό δάκτυλο-διαχωριστικό GelΠροστατευτικό Gel για το μικρό δάκτυλο και Νάρθηκας διόρθωσης για το κότσι και την σφυροδακτυλία.