Η πληκτροδακτυλία είναι μια πάθηση που προσβάλλει τα δάχτυλα των άκρων προκαλώντας αλλαγές στην όψη τους.

Αυτές οι αλλαγές μπορεί να περιλαμβάνουν διεύρυνση και αυξημένη κυρτότητα στα νύχια ή κυρτότητα των νυχιών προς τα κάτω, διόγκωση του άκρου των δακτύλων των χεριών ή των ποδιών που μπορεί να συνοδεύεται από ερυθρότητα ή αίσθηση θερμότητας. Επίσης, η πληκτροδακτυλία μπορεί να κάνει τα νύχια να φαίνονται σαν να επιπλέουν. Οι αλλαγές αυτές μπορεί να εμφανιστούν μέσα σε εβδομάδες ή χρόνια, ανάλογα με την αιτία που τις προκαλεί. Η πληκτροδακτυλία μπορεί να είναι το αποτέλεσμα διαφόρων σοβαρών παθήσεων. Σε κάθε περίπτωση, η επίσκεψη στον γιατρό είναι απαραίτητη αν εμφανίσει κανείς πληκτροδακτυλία.

Αιτίες

Οι αιτίες πίσω από την πληκτροδακτυλία δεν είναι πλήρως εξακριβωμένες. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι συγκεκριμένες παθήσεις ενεργοποιούν ορισμένα συστατικά στην κυκλοφορία του αίματος. Αυτή η ενεργοποίηση αλλάζει και την όψη των νυχιών. Η διόγκωση των μαλακών ιστών των τελικών φαλάγγων των δακτύλων που χαρακτηρίζει την πληκτροδακτυλία συμβαίνει όταν ο ιστός κάτω από το νύχι σκληραίνει. Αυτό μπορεί να πυροδοτηθεί από μια πληθώρα παθήσεων, όπως κάποιες πνευμονολογικές, που προκαλούν συχνά την πληκτροδακτυλία. Η πληκτροδακτυλία μπορεί να είναι σύμπτωμα και άλλων διαταραχών, όπως συγκεκριμένοι τύποι καρκίνου, υπερδραστηριότητα του θυρεοειδούς αδένα, καρδιακές ανωμαλίες, φλεγμονή των εντέρων και παθήσεις του ήπατος.

Αντιμετώπιση

Για την αντιμετώπιση της πληκτροδακτυλίας θα χρειαστεί να αντιμετωπιστεί η υποκείμενη αιτία των συμπτωμάτων που την προκαλεί και η θεραπεία εξαρτάται από τη διάγνωση.

Ο γιατρός μπορεί να προτείνει ή να χορηγήσει ανάλογα με την πάθηση διαφορετική θεραπεία. Όπως, για παράδειγμα έναν συνδυασμό φαρμάκων, οξυγονοθεραπείας, πνευμονικής αποκατάστασης και αλλαγών του τρόπου ζωής για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της υποκείμενης νόσου.

Οι περισσότερες υποκείμενες παθήσεις που προκαλούν πληκτροδακτυλία είναι σοβαρές και η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία τους μπορούν να βελτιώσουν την έκβασή της.

Σε κάθε περίπτωση, αν παρατηρήσουμε ενδείξεις πληκτροδακτυλίας στα δάχτυλα των χεριών ή των ποδιών μας, θα πρέπει να επισκεφτούμε άμεσα  τον γιατρό μας καθώς το πρόβλημα δεν είναι μόνο αισθητικό. Σε κάποιες περιπτώσεις, τα δάχτυλα των χεριών ή των ποδιών επιστρέφουν στο φυσιολογικό τους σχήμα μόλις η υποκείμενη πάθηση αντιμετωπιστεί.

Ορισμένες παθήσεις που προκαλούν την πληκτροδακτυλία θεραπεύονται, ενώ κάποιες είναι χρόνιες αλλά αντιμετωπίσιμες. Υπάρχουν όμως και κάποιες άλλες που είναι δύσκολο να θεραπευτούν.

Πηγή: www.y-o.gr