Η Σημασία της Αποτελεσματικής Επικοινωνίας στη Νοσηλευτική – επαγγελματίες υγείας που επικοινωνούν με ασθενείς

Για να είστε επιτυχημένος πάροχος υγειονομικής περίθαλψης, κλινικός νοσηλευτής ή
ηγέτης νοσηλευτών, χρειάζεστε εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας και πρέπει να μπορείτε
να τις χρησιμοποιήσετε σε καταστάσεις υψηλού στρες. Οι καλές επικοινωνιακές δεξιότητες
είναι απαραίτητες για τη συνεργασία σε ομάδες με τους συναδέλφους νοσηλευτές και
συναδέλφους από άλλους κλάδους. Είναι επίσης σημαντική η φροντίδα με επίκεντρο τον
ασθενή. Οι νοσηλευτές που αφιερώνουν χρόνο για να ακούσουν και να κατανοήσουν τις
ανησυχίες του καθενός από τους ασθενείς τους είναι καλύτερα προετοιμασμένοι να
αντιμετωπίσουν ζητήματα όπως αυτά προκύπτουν, με αποτέλεσμα τα καλύτερα
αποτελέσματα για τους ασθενείς τους. Από την άλλη πλευρά, η κακή επικοινωνία ή η
έλλειψη επικοινωνίας στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, μπορεί να οδηγήσει σε
παρανόηση των οδηγιών και αδυναμία των ασθενών να ακολουθήσουν τα πρωτόκολλα
θεραπείας.

10 Αποτελεσματικές Δεξιότητες Επικοινωνίας για Νοσηλευτές

1. Λεκτική Επικοινωνία

Η εξαιρετική λεκτική επικοινωνία είναι το κλειδί. Στόχος να μιλάτε πάντα με σαφήνεια,
ακρίβεια και ειλικρίνεια. Είναι επίσης σημαντικό να γνωρίζετε το κοινό σας και να μιλάτε
κατάλληλα ανάλογα με την ηλικία, την κουλτούρα και το επίπεδο παιδείας του ασθενή. Εάν
αισθάνεστε πιεσμένοι ή απογοητευμένοι, προσέξτε τον τόνο της φωνής σας και μην
αφήσετε αυτά τα συναισθήματα να διαρρεύσουν στην αλληλεπίδραση με τον ασθενή σας.

 

frontida_me_εpikentro_ton_astheni

Η επικοινωνία βελτιώνει τη σχέση νοσηλευτή-ασθενή

 

2. Μη λεκτική Επικοινωνία

Η χρήση στοιχείων μη λεκτικής επικοινωνίας όπως οι εκφράσεις του προσώπου, η οπτική
επαφή, η γλώσσα του σώματος, οι χειρονομίες, η στάση και ο τόνος της φωνής είναι επίσης
απαραίτητη για τη δημιουργία σχέσεων.

 3. Ενεργητική Ακρόαση

«Ενεργητική ακρόαση» σημαίνει ακρόαση για να κατανοήσουμε την εμπειρία του άλλου
ατόμου. Η αποτελεσματική μορφή ακρόασης απαιτεί πλήρη προσοχή και αφοσίωση. Αυτή
η δεξιότητα είναι σημαντική όχι μόνο για τους κλινικούς νοσηλευτές αλλά και για τα στελέχη

νοσηλευτών και άλλους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης ως εργαλείο για την
οικοδόμηση εμπιστοσύνης και δέσμευσης με το προσωπικό τους.

4. Γραπτή Επικοινωνία

Οι δεξιότητες γραπτής επικοινωνίας είναι επίσης απαραίτητες για την αποτελεσματική
επικοινωνία νοσηλευτή με νοσηλευτή. Ως νοσοκόμα, θα είστε υπεύθυνοι για τη δημιουργία
και την ενημέρωση του ιατρικού φακέλου του ασθενούς. Είναι σημαντικό ο ιατρικός
φάκελος να είναι ακριβής και ενημερωμένος, ώστε οι ασθενείς σας να λαμβάνουν την
καλύτερη δυνατή φροντίδα. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι η προστασία του απόρρητο των
ασθενών.

 5. Δεξιότητες παρουσίασης

Οι αποτελεσματικές δεξιότητες παρουσίασης είναι πιο εφαρμόσιμες κατά τη διάρκεια της
«παράδοσης», όταν δηλαδή μεταφέρετε τη φροντίδα του ασθενούς σε άλλη νοσοκόμα ή
άλλους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης.

 6. Εκπαίδευση Ασθενών (Διδασκαλία Ασθενούς)

Οι νοσηλευτές είναι υπεύθυνοι για το μεγαλύτερο μέρος της επικοινωνίας μεταξύ της
ομάδας υγειονομικής περίθαλψης και των ασθενών. Αυτό περιλαμβάνει την ενημέρωση
των ασθενών και των μελών της οικογένειας για καταστάσεις υγείας, διαγνώσεις, σχέδια
θεραπείας και φαρμακευτικά πρωτόκολλα. Αυτή η δεξιότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική για
τους επαγγελματίες οικογενειακούς νοσηλευτές που εργάζονται με ασθενείς και
οικογένειες για την παροχή συμβουλών υγείας και εκπαίδευσης.

7. Δημιουργία προσωπικών συνδέσεων

Είναι σημαντικό να γνωρίσετε το άτομο πίσω από τον ασθενή. Οι σχέσεις με επίκεντρο τον
ασθενή είναι ζωτικής σημασίας για να βοηθήσουν τους ασθενείς να αισθάνονται ασφαλείς
και άνετα. Η δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων με τους ασθενείς μπορεί να βελτιώσει τα
αποτελέσματα και την εμπιστοσύνη.

 8. Εμπιστοσύνη

Είναι σημαντικό για τους επαγγελματίες υγείας να εμπνέουν εμπιστοσύνη στους ασθενείς
ακούγοντας ενεργά και λαμβάνοντας κάθε παράπονο και ανησυχία στα σοβαρά. Η
δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης απαιτεί χρόνο.

 9. Πολιτιστική Συνείδηση

Πιθανότατα θα εργάζεστε με άτομα καθημερινά που προέρχονται από ένα ευρύ φάσμα
κοινωνικών, πολιτιστικών και εκπαιδευτικών υποβάθρων. Κάθε ασθενής και συνάδελφος
είναι μοναδικός και είναι σημαντικό να είστε ενήμεροι και ευαίσθητοι.

 10. Συμπόνια

Η μετάδοση συμπόνιας είναι μια βασική δεξιότητα επικοινωνίας στην υγειονομική
περίθαλψη. Οι μελέτες δείχνουν ότι η συμπόνια μπορεί να βοηθήσει στην ταχεία
ανάρρωση από οξεία ασθένεια, στη βελτίωση της διαχείρισης της χρόνιας ασθένειας και
στην ανακούφιση από το άγχος. Μπορείτε να παρέχετε συμπονετική νοσηλευτική φροντίδα
βάζοντας τον εαυτό σας στη θέση του ασθενούς και κατανοώντας τις ανάγκες και τις
προσδοκίες του.

ΚΥΦΙΔΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ
Διευθύνων Σύμβουλος @ Κυφίδης Care www.kifidis-care.gr
c.kifidis@kifidis-orthopedics.gr